måndag 29 september 2008

Ja ha så var det min tur!

Trodde aldrig att jag skulle börja med detta....sicken loser man är falla för trycket så lätt. Men vad ska man göra till och med MORSAN skriver ju om ditten och datten har jag sett. Så varför ska jag då vara sämre. Hoppas bara inte farsan börjar blogga oxå. Den sidan skulle bli lätt läst. Verkar som detta har blivit årets fluga. Var på HV övning i helgen detta har väl ingen i min närmaste omkrets missat. Drog iväg på fredags kvällen för att plocka ut våra byssor. Fortsatte sedan till regementet i Eksjö för att finna ett ledigt rum på någon lucka, ha vi fann ett. Dax att hugga en bra binge långt ifrån alla som snarkar. Tog en näst längst bort i rummet perfekt. Jämte mig närmast fönstren hamnade p bra tänkta jag för han snarkar inte. Glömde dock bort att han har varit på uppdrag åt staten, att hjälpa till vid blåtunge epidemin Fy fan vad det luktade ko skit efter ett tag. Där fick man för att man skulle vara smart och slippa snarkarna. Så var det dax att gå och lägga sig. Vissa somnade på 10 röda, gissa vilka jo dom som snarkade...typiskt. Ner och leta i väskan efter proppar hittar inga, tar i stället lite toapapper och skövlar upp i hörselkanalerna. Äntligen tyst. Lördag morgon, väcks av ett GOOD MORNING VIETNAM på högsta volym inte undra på att man blir skadad i försvaret. Det var t´s telefon som satte igång och skränna, satte mig upp inte ett liv på luckan. Tänkt falsk larm, mycket riktigt han hade satt klockan 10 min för tidigt precis som jag trodde. 10 min senare startar nästa väckningmuisk då blir dett liv i luckan. Frukost sedan bar det av till fältet för uppställning och div tal från personer med en massa krummelurer på sina axlar. Efter dessa extremt intressanta talen så var det dax att öva. Satte våra bakdelar ner på dom grymt sköna träbänkarna i tgb 20 och satte av mot handgranatsbana 4, ja gissa vad vi gjorde där. Vi höll på med detta fram till lunch. Eftermiddagen och kvällen innebar strids skjutning med skarp ammo. Alla var vid det här laget pigga som mörtar. Gjorde första genomförandet, funkade sådär men vi är ju där föt att träna. Omgång 2 mycket bättre. Så blev vi klara för tredje rundan då kommer dom att vi ska spränga lite. Det tillförde lite mera spänning och action i momentet. Så blev det kvällen varför sluta skjuta bara för att mörkret faller ner på en. Tillbaks och laddar upp ksp´n med ammo. har en genom gång bla bla. Framrycker vid det här laget som ett gäng från pro man ville bara skrika var är min rullator var enda muskel i kroppen var slut. Vi kommer till slut fram till våran tilltänkta anfallspunkt. Skådespelet börjar och vilket spel det blev skulle varit med. he nu tänkte jag avsluta detta för nu hörs senare.

AH en sak till, en liten historia. Vet du var en vacker kvinna heter i rumänien.........turist.

1 kommentar:

mor i stugan sa...

Mammas lilla älskling är ju riktigt duktig, känner mig så stolt. kram mamsen